Doelen uitleg:

De  opzet van deze lijst.

doelbeeld

1. In de linkerkolom ziet u doelen die zijn opgezet per periode.
    De derde kolom geeft aan over welke periode we spreken: b.v. 5.1 betekent klas 5 eerste periode.
    De doelen zijn in twee gebieden ingedeeld; de doelen die je in de periode stelt en de doelen die je daarnaast moet verzorgen om te voldoen aan de referentieniveaus.
    Deze staan in het overzicht afgebeeld onder de donker blauwe balk.

2. In de derde kolom staat een nummer.
    Dat nummer verwijst naar een mesodoel (Een doel uit het boek:”  ik zie rond in de wereld “) Dit is een verwijzing naar een dergelijk doel. Het doel uit de eerste kolom is een tussenstap in de richting van dit mesodoel. Het mesodoel is weer een tussenstap in de richting van het kerndoel. In deze kolom zal dus in de toekomst ook de verwijzing komen te staan naar het kerndoel.

3. In de vierde en vijfde kolom staat aangevinkt of dit doel een f referentiekader heeft of een s referentiekader. Dat wil zeggen wat is het niveau dat aan het einde van de lagere schooltijd behaald moet zijn F of S. S is het streven voor alle kinderen S is een bijstelling.

4. Klik je vervolgens op de icoontjes dan zul je zien aan welke opdrachten je moet denken aan het einde van de lagere schoolrit. Je weet dus waar je met dat doel heen werkt. Dat betekent dus dat dit niet direct de opdrachten zijn die in deze klas uitgevoerd moeten zijn!!
    Deze opdrachten geven je een indicatie hoe je moet denken in deze twee niveaus. Wil je je verdiepen in de gedachtegang dan ga je naar het hoofdmenu en kiest in het eerste tabblad het kopje: Referentiekader. Daarin staat alle uitleg die je nodig hebt

5. Wil je nu weten wat de inhoud is van je onderwijs; hoe je het op kunt zetten, wat activiteiten zijn die bij dat doel horen dan moet je naar het openingsmenu gaan en daar de leerstofjaarkaarten bekijken.

Waar werken we aan.
1. Dat je via deze doelen kunt doorlinken naar materiaal dat je kunt gebuiken om je onderwijs vorm te geven
2. In de tweede kolom willen we ook de kendoelen aangeven zodat de verwijzingen compleent zijn